هندبال مدرن

هندبال مدرن

این وبلاگ تلاش دارد ورزش هندبال را بهتر علمی تر به علاقه مندان معرفی کند وباعث افزایش سطح آگاهی مربیا وورزشکاران شود.امید است با کمک شمادوستان این امرمحقق گردد
هندبال مدرن

هندبال مدرن

این وبلاگ تلاش دارد ورزش هندبال را بهتر علمی تر به علاقه مندان معرفی کند وباعث افزایش سطح آگاهی مربیا وورزشکاران شود.امید است با کمک شمادوستان این امرمحقق گردد

مربیان بخوانند

نقش و مهارتهای مربی

نقش و مهارتهای مربی

این مقاله به بررسی نقش مربیگری پرداخته است که شامل: رفتارهای رایج اما نادرست مربیان.مهارت های مورد نیاز مربیگری . مربی و آموزش و... می باشد

نویسنده: محمد رضا فضلی

ادامه مطلب ...

المپیک

   فرانسه باز هم قهرمان شد 

  

 

 

تیم مردان فرانسه با غلبه بر سوئد و تیم زنان نروژ با غلبه بر مونته‌نگرو مدال طلای هندبال المپیک را به گردن آویختند.

تیم هندبال مردان فرانسه در فینال رقابت‌های هندبال المپیک موفق شد در حور 12 هزار تماشاگر با نتیجه بسیار نزدیک 22 بر 21 از سد تیم قدرتمند سوئد گذشته و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

تیم سوئد که رکورددار قهرمانی در اروپاست، باید برای طلای المپیک چهار سال دیگر نیز صبر کند. این تیم در المپیک‌های 1992، 1996 و 2000 مدال نقره را کسب کرده است.

رقابت‌های هندبال بانوان المپیک با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال به پایان رسید و تیم هندبال نروژ موفق شد با شکست 26 بر 23 مونته‌نگرو از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون هندبال،‌ نروژی‌ها که مسابقات را با اقتدار گذشته شروع نکرده بودند، رفته رفته با انجام بازی‌های مقدماتی به انسجام خوبی دست پیدا نموده و در نهایت به فینال راه پیدا کردند.

در بازی نهایی هم در طول مدت بازی برتری خود را به مونته‌نگرویی نشان دادند که برای نخستین بار سر از فینال المپیک در آورده بود.

نروژ با این طلا ضمن دفاع از عنوان نخست دوره قبل در 2008 پکن به تاریخ بهترین‌های هندبال بانوان در المپیک نیز پیوست.

در بازی رده‌بندی هم کره جنوبی که به حق یکی از منسجم‌ترین تیم‌های این دوره بود، در یک بازی نفس‌گیر که با برگزاری دو وقت اضافه هم همراه بود، با نتیجه 31 بر 29 بازی را به اسپانیا واگذار کرد و چهارم شد.

 

احمد عباسی به دیدار حق شتافت

                             هوالباقی 

عاقبت زین دار فانی پرکشیدم یاحسین

                               عشق تومهرعلی درسینه دارم یاحسین

 من دراین وادی غریبم جان زهرامادرت    

                                 هرشب جمعه گذرکن برمزارم یاحسین

 

درگذشت جان گداز مربی عزیز و دوستی مهربان احمد عباسی رابه خانواده محترمشان٫همکاران ودوستان وهمه ورزشکاران خصوصا جامعه هندبال صمیمانه تسلیت عرض مینمایم

وقت اضافی برای تمرین پیدا کنید(کوتاه ولی بسیار مفید)

جلسات تمرین ما یکی از مهمترین قسمت های برنامه بسکتبال ما می باشد. زمان تمرین ارزشمند است، پس باید برای طرح برنامه تمرینات زمان کافی اختصاص دهیم. ما یک برنامه کلی، هفتگی و روزانه داریم که به ما امکان استفاده بهتر از زمان تمرین را می دهد.

نویسنده: جیم کاسکیانو  Jim Casciano

 
gv1p4umnuh1933sx8u.jpg
ادامه مطلب ...

تنظیم انرژی روانی ورزشکاران

مفهوم انرژی روانی

 

مربی خبره و آگاه علاوه بر پرورش جسم ورزشکار به پرورش ابعاد روحی و روانی وی نیز توجه دارد. بسیاری از اعمال ما تحت تأثیر افکار و فرآیندهای روانی ما قرار دارند. ورزشکاران وقتی از سطح انرژی سرشاری برخوردار باشند و افکاری مثبت داشته باشند بهترین سطح عملکردی به ثبت می رسانند. بنابراین نه تنها لازم است که سطح انرژی روانی توسعه یابد بلکه باید در بهترین سطح نیز حفظ شود.

ادامه مطلب ...

برکات دنیوی تلاوت قرآن

تلاوت

قرآن کریم کاملترین پیام آسمانی است که بر پیامبر خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ نازل شده است، این کتاب آخرین کتابی است که منشور سعادت بشر را داراست، از این رو باید جامع‌ترین، غنی‌ترین و پرمحتواترین کتاب آسمانی باشد، تا آن که بتواند انسان ها را در طول تاریخ برای تکامل رهنمون گردد. پیامبران و شرایع پیش از شریعت‌ پیامبر ما، برای مقطع خاصی از تاریخ بشر در نظر گرفته شده بودند، و پس از پایان آن مقطع، لازم بود شریعت و کتاب کاملتری نازل شود، تا انسانها را چند گام فراتر به سوی تکامل پیش برد. ولی وقتی که نوبت به آخرین پیامبر الهی رسید، از آن جا که مراحل مقدماتی تکامل طی شده بود، قرآن کریم لازم شد تا با عمل به برنامه‌ها و دستورات این کتاب آسمانی از تمام ظرفیت‌ها و استعدادهای بشری برای رسیدن به کمال نهایی بهره برداری گردد.

قرآن حاوی فضایل دنیوی و اخروی است به خاطر اختصار به برخی از آنها اشاره می‌گردد: 

ادامه مطلب ...

روزه و گرما

رمضان

                                                 روزه در گرما

 

دو حدیث در فضیلت روزه گرفتن در گرما

امام صادق علیه السلام فرمودند:“هر کس که در روز بسیار گرم برای خدا روزه بگیرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را می گمارد تا دست به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامی که افطار کند.”


الکافی، ج ۴ ص ۶۴ ح ۸; بحار الانوار ج ۹۳ ص۲۴۷

 

رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود:

روزه گرفتن در گرما، جهاد است.

 

بحار الانوار، ج ۹۶، ص ۲۵۷