هندبال مدرن

هندبال مدرن

این وبلاگ تلاش دارد ورزش هندبال را بهتر علمی تر به علاقه مندان معرفی کند وباعث افزایش سطح آگاهی مربیا وورزشکاران شود.امید است با کمک شمادوستان این امرمحقق گردد
هندبال مدرن

هندبال مدرن

این وبلاگ تلاش دارد ورزش هندبال را بهتر علمی تر به علاقه مندان معرفی کند وباعث افزایش سطح آگاهی مربیا وورزشکاران شود.امید است با کمک شمادوستان این امرمحقق گردد

مورینیو کیست؟

خوزه ماریو داوس سانتوس مورینیو فلیکس معروف به خوزه مورینیو متولد 26 ژانویه 1963 میلادی،47 سال دارد.پدرش فلیکس مورینیو هم از عاشقان فوتبال و دروازبانی و مربیگری می کرده ،مادرش ماریا جولیا معلم مدرسه و پدرخوانده ثروتمند او نیز رییس باشگاه فوتبال در شهر ستوبال بوده استعکس های مورینیو .. مربی پرتقالی رئال مادرید

زندگی مورینیو با فوتبال و مدیریت عجین بوده است،مادرش از کودکی در چشمان کودکش روح مدیریت را می دیده و از رفتار و کردارش تشخیص داد که او روزی مدیر بزرگی خواهد شد.از این رو او را در مدرسه مدیریت ثبت نام کرد،خوزه مورینیوی سرکش تاب تحمل مباحث خشک و کلاسی مدیریت را در آن سن و سال نداشت،مدرسه مدیریت را ترک کرد و در کنار پدرش نقشی از مدیریت را برعهده گرفت و برنامه ریزی بازی های او را تنظیم می کرد.همچنین به مدرسه آمادگی جسمانی رفت و 5 سال درس خواند و مدرک گرفت.بعد از مدتی در اسکاتلند دوره مربیگری را گذراند و به پرتغال برگشت و مربی ورزش یک دبیرستان شد.در حقیقت او روح مدیریت فوتبال را از پدرش و خوی معلمی را از مادرش آموخت.

در باشگاه های کوچک و متوسط پرتغال بازی و در همان زمان تحصیل می کرد ولی هیچوقت بازیکن برجسته ای نشد.

در دهه 90 میلادی به مربی گری پرداخت و به او لقب «ترادیوتور» یعنی مترجم را دادند چون هم مترجم مربیان و هم مفسر بود.بعد از آن با لوییس ون گال مربی سرشناس هلندی کار کرد.دست تقدیر این مربی و شاگرد را در فینال فوتبال اروپا در دو تیم بایرن مونیخ و اینترمیلان روبروی هم قرار داد.

مورینیو انسانی با اعتماد به نفس بالا و با شخصیت است. همزمان در کلاس های مربیگری و مدیریت شرکت کرد.در کلاس های مدیریت آموخت که تیم فوتبال و باشگاه فوتبال یک سازمان است .درون سازمان فعل و انفعالات زیادی اتفاق می افتد.فوتبال فقط بازی در زمین فوتبال نیست، بلکه دارای حاشیه های زیادی  نیز هست،اقتصاد در فوتبال حرفه ای نقشی اساسی دارد و درآمد و هزینه برای باشگاه مهم است.

عکس های مورینیو .. مربی پرتقالی رئال مادریدسازماندهی اداری برای ایجاد یک انضباط اداری در رفتار بازیکنان نیز تاثیرگذار می باشد،او همچنین آموخت مربی یک تیم فوتبال باید یک مدیر و  رهبر و از قوه مهارت ادراکی بالایی برخوردار باشد.در مدیریت بحران آموخت که از شکست ها پلی برای پیروزی بسازد. دنیای فوتبال خصوصاً فوتبال حرفه ای بسیار پرحاشیه و میلیاردها چشم بیننده و نگاه خبرنگار از دریچه دوربین مراقب حرکاتش هستند. لذا آموخت که با اعتماد به نفس بالا و آرام با موضوعات حاشیه ای برخورد نماید .به موقع خشن و زهرآگین نیز باشد،با تجربه ای که در کلاس های مدیریت و مربیگری کسب کرد،به یکباره مربی دوم بارسلونا شد و همه را متعجب ساخت.در سال 2000 مربی بنفیکا شد که بعد از مدت کوتاهی برکنار گردید. در سال 2002 مربی باشگاه پورتو شد که در آن دوران این تیم بسیار ضعیف بود.با مربی گری و مدیریت و رهبری مورینیو ،پورتو در همان سال در رده سوم لیگ کشور قرار گرفت و با همین تیم قهرمان جام باشگاه های اروپا شد که باعث بهت خیلی ها گردید.

شیوه مدیریت فوتبالی مورینیو در چلسی اوج گرفت که با حاشیه های زیادی  مواجه شد و  بیشتر سر زبان ها افتاد.در ژوئن سال 2004 با حقوق سالانه 2/4 میلیون یورو به باشگاه چلسی پیوست و در سال 2005 حقوقش 2/5 میلیون یورو شد و در سپتامبر 2007 به علت اختلاف با رییس باشگاه آنجا را ترک کرد.

بعداً به تیم بارسلونا پیوست  با این تیم شهرت او بیشتر و به قهرمانی هایش اضافه شد.اخیراً با رئال مادرید در حال مذاکره است،به احتمال فراوان فصل آینده مربی تیم بزرگ رئال مادرید رقیب دیرینه بارسلونا خواهد شد. تا چه نتایجی با این تیم کسب کند؟

او در حال حاضر گران ترین مربی تاریخ فوتبال جهان است.

زندگی خانوادگی و خصوصیات او

مورینیو و همسرش«تمی» از نوجوانی به یکدیگر علاقه مند بودند.همسرش بعداً در رشته فلسفه تحصیل کرد و در سال 1989 با هم ازدواج نمودند که حاصل آن یک دختر و یک پسر است.مورینیو با خانواده اش به پارک می رود و با همسرش به اردک ها غذا می دهد.بچه هایش عاشق بازی کامپیوتری هستند و در بازی هایشان ارنج تیم پدرشان را عوض می کنندو اخیراً شایعاتی در مورد ارتباطش با زنی دیگر سرزبان ها افتاده که باعث شد همسرش تقاضای طلاق کند. در مورد پول می گوید: پول چیز خوبی است آدم می تواند بچه هایش را مدارس خیلی خوب بفرستد،خانه و لباس مناسب تهیه کند و بهترین تعطیلات را داشته باشد ولی من اهل تجملات نیستم و تنها یک اتومبیل برایم کافی است.

او می گوید: به من لقب متکبر ندهید.من قهرمان اروپا هستم و فکر می کنم انسان خاصی باشم،به مدل موهایم نگاه کنید من آماده جنگ هستم.

با داورها دعوا می کند و سربازیکنانش داد می زند.وقتی قرار شد برای مربیگری به ایتالیا برود روزی پنج ساعت زبان ایتالیایی خواند تا با رسانه ها و بازیکنانش بهتر ارتباط برقرار کند.

با این خصوصیات مردم و مطبوعات به او القابی داده اند مثل:

-         مردیخیمورینیو هم مدل شد + عکس

-         مرد خوش تیپ جوگندمی

-         آقای خاص

-         موریانه

-         آقای خیس و ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد